Ez a bejegyzés vagy három-négy éve született, eredetileg a virtus.hu-n jelent meg. És még mindig többé-kevésbé aktuális, ami komikus, vagy tragikus, vagy tipikus, ahogy tetszik.

Történt egyszer, hogy éppen aktuális hollandiai ösztöndíjam mellé nem kaptam kollégiumi férőhelyet, ezért magam láttam neki az albérletkeresésnek. Hamarosan rá is akadtam egy kedves kis házikóra egy ménkű nagy burgonyaföld közepén, annyi információm volt róla a kollégáktól, hogy „két hölgy, Liz és a partnere, Astrid adják ki”. Gondoltam, Liz és Astrid üzleti, esetleg tenisz- vagy lovaspóló partnerek. Meglátogattam a házat, Liz és Astrid pedig annak rendje módja szerint körbevezettek. Kissé furcsán néztek, mikor a Wall Street árfolyamok illetve a lovaspólóban alkalmazható lestaktika iránt érdeklődtem, de végül megegyeztünk az árban, és másnap beköltöztem. A következő holdas éjjelen a helyi magyar kolónia egyik tagja kúszott fel terepszínű ruhában az esőcsatornán, a haldokló zsiráf nyöszörgését utánozta (v.ö. South Park), majd a nyitva felejtett ablakon át bezuhant a szobámba, és utolsó leheletével ezt hörögte: „Véged!!!”. Egyelőre úgy tűnt, inkább neki van vége, ezért leültettem a kommandóst, a magyarok külföldön hagyományos vendégszeretetének jeleként adtam neki egy rúd kolbászt meg egy kupica lótetűből desztillált, 95 fokos pálinkát, majd a részletek felől érdeklődtem. „Tudod te, hogy milyen házba költöztél?” mutatott rám vendégem vádlón, és közben a rovarászcsipeszemmel pentagrammákat karcolt az ajtómra. „Kísértetház?” kezdtem lelkesedni, és az ágy alól előhúztam a bolhapiacon vásárolt ektoplazma-generátort, hogy na, végre hasznát veszem. „Tudd meg hát” suttogta vendégem „hogy itt” és hangja elcsuklott „ITT BUZIK LAKNAK!”. Azzal kivetette magát az ablakon, és mivel a Batman mellényt már nem volt ideje bekapcsolni, szótlanul elterült a rebarbarák közt szöszmötölő szorgos sündisznón.
Esküszöm, így történt (talán néhány aprócska részlettől eltekintve). Az mindenesetre tény, hogy honfitársaim már a beköltözésem másnapján több alkalommal figyelmeztettek a közvetlen életveszély fennállására. Mivel én is e vonal mentén lettem annak idején szocializálva, tagadhatatlanul pánikba estem. A fürdőszobát leleményes riasztórendszerrel szereltem fel az esetleges kukkolók ellen. A szobám ajtaját elalvás előtt kulcsra zártam, elreteszeltem, majd a biztonság kedvéért körbehegesztettem. Az ablakaimon fokhagymafüzérek lógtak. Igyekeztem más idősíkban élni, mint lakótársaim, tehát hajnal négykor reggeliztem, délután ötkor ebédeltem, éjfélkor vacsoráztam, tévézés gyanánt pedig pirkadatkor öt percre bekapcsoltam az állami tévé monoszkópját. Liz és Astrid kissé furcsállták a dolgot, de végül is nagy zajt nem csaptam (hát mertem én, a vérszomjas buzik budoárjában?), tehát nem tettek szóvá semmit.
Ezt a pánikhangulatot pont egy hétig bírtam, aztán leszereltem a riasztórendszert meg  zárakat, eladtam a hegesztőpisztolyt, és napokig brassóit ettem, adagonként negyven gerezd fokhagymával. Felütöttem a felmenőimtől örökölt „Óvakodj a buziktól” című fóliáns egy rongyosra olvasott példányát, és a közölt információk, illetve színes képanyag alapján keresgélni kezdtem az árulkodó jeleket, de sehol egy bőrruha, egy bilincs vagy egy korbács, esetleg meztelen óvodások fotóalbuma. Szállásadóim teljesen hétköznapi életet éltek: két doktori fokozat, napi munka, főzés, mosogatás, egy húsz éve tartó kapcsolatban. Némi tűnődés után kidobtam a francba a családi fóliánsot,és főztem a szállásadóimnak egy vacsorát (brassóit, természetesen). Elbeszélgettünk szakmáról, politikáról, egyetemi ügyekről, az egyetlen, ami nem került szóba, az a szex volt. Belegondoltam: már miért került volna szóba? Ha egy heteroszexuális házaspárnál kerestem volna szállást, talán a misszionárius póz előnyeit és hátrányait tárgyalnánk meg? Liz és Astrid nem lettek ugyan életre szóló barátaim, de igen szívélyes viszonyban voltunk, abban a fél évben, amíg náluk laktam, és az is biztos, hogy náluk rendesebb főbérlőm nem volt se előtte, se utána.

A Meleg Büszkeség Napja nekem egy kicsit ezt az emléket teszi tönkre (bár a puha rózsaszín plüssbe csomagolt férfiúi nemi szerv látványa úgy egyébként pontosan annyira idegesít, mint egy zacskósleves-reklám: olyan terméket kínál, amire nincs igényem). Liz és Astrid, illetve mindazok a homoszexuális férfi és hölgy kollégáim, akikkel eddig találkoztam, nem voltak mások. Teljesen ugyanolyanok voltak mint én (legfeljebb nem tudtak meginni egy korsó sört öt másodperc alatt, igaz, gyermekeim megszületése óta én is elveszítettem ezt a csodálatra méltó képességemet).
Éppen emiatt zavar egy kissé, hogy a Meleg Büszkeség Napja azt a benyomást teszi a többségükben eleve előítéletekkel közelítő nézelődőkben, hogy minden meleg egyúttal kurva is. Kurva méghozzá nem a klasszikus értelemben, amikor az országúton a durrdefekt utáni tizedmásodpercben egy piros bikinibe öltözött ötvenéves démon bekopogtat a szélvédőmön, és közli a szaxi napi árfolyamát, hanem abban a ritkán megvilágított összefüggésben, hogy „nemétől függetlenül kurva az olyan személy, aki saját saját testi kielégülésén, bővebben saját magán kívül senkivel és semmivel nem törődik”.  
Félreértés ne essék: nekem a kurvákkal sincs semmi bajom például  „bibliai” vagy „erkölcsi” alapokon, de tisztában vagyok vele, hogy a „kurvaként való viselkedés” milyen hatással van adott közösségre, legyen az baráti társaság vagy munkahelyi kollektíva. (Éppen ezért találom furcsának, hogy a kurvaként viselkedő heteroszexuális férfit vagy nőt nem illetjük akkora köpetekkel, mint a homoszexuálist. Az előbbi jó eséllyel sokkal többet árthat nekünk és b. családunknak, mint az utóbbi.) A Meleg Büszkeség Napjának résztvevői megfontolhatnák,    hogy Magyarországon, ahol az embereknek, úgymond, szokni kell még a gondolatot, pontosan mit is akarnak reklámozni: hogy mások a melegek, vagy hogy nem mások? Képzeljük el, mennyivel nagyobb és mennyivel pozitívabb hatása lenne, ha a rendezvény alkalmából felvonulna mondjuk tízezer ember, kosztümben, öltönyben, orvosköpenyben, munkásruhában. Igen, mi vagyunk azok a bizonyosak. Próbálj meg kibökni minket a tömegből.
Egészen biztos vagyok benne egyébként, hogy a melegek közt vannak kurvák is. Mint ahogy biztos, hogy a cigányok közt vannak tolvajok, a zsidók közt uzsorások, stb. Csakúgy, mint Árpád vezér DNS vizsgálatok alapján garantálhatóan fajtatiszta, pedigrés leszármazottai közt. Meg kellene végre tanulni, hogy a csalónak, a tolvajnak, a gyilkosnak, a pedofilnak nincs egy nagy piros X a hátán, aminek alapján a tömegből könnyedén és biztonságosan elkülöníthető, mert ha lenne, akkor pl. nem lenne szükség se törvényekre, se rendőrségre.

A hollandoknak eszükbe nem jutott volna valakit a nemi hovatartozása alapján jellemezni (mint ahogy én sem úgy kezdem a bemutatkozást, hogy „XY vagyok, és férfiakkal szoktam kefélni”). Csak a saját nációmra volt jellemző az a fordulat, hogy „ismered azt a buzit a tanszékről, tudod, azt a... ja, a neve? Azt nem tudom.” A Szent Fóliáns Őrizői a családomban néha nekem szegezik a kérdést, amikor ezeket az élményeimet mesélem: na és mit szólnál hozzá, ha a lányaid leszbikusok lennének? Ilyenkor szoktam fáradt sóhajjal azt válaszolni, hogy inkább leszbikusok legyenek, mint hülyék. Az Őrizők ekkor rendszerint húznak még egy strigulát a „buzi-szimpatizáns” rovatba a nevem mellé, és legyintenek. Fene tudja, lehet, hogy tényleg kéne már egy-két homoszexuális unoka a családba.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://kovacsne.blog.hu/api/trackback/id/tr354623899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jKaldy 2012.07.02. 15:56:14

Kovácsné, annyira igazad van! Pont így érzek én is!
Vannak meleg barátaim, ismerőseim, nem látom őket másnak...

Valahol, egy kicsit azért úgy érzem, hogy ez nem teljesen jó út (hiszen ugye azért van férfi meg nő, hogy abból legyen egy pár, stb... mármint biológiailag :D ) de kit érdekel? Ha ők így érzik magukat jól, akkor az az ő dolguk, legyenek boldogok, szeressék egymást és kész.

Ha lehet, nekem ne kelljen végignézni, ahogyan a hetero párok hálószobatitkaiba sem szeretnék beavatást nyerni... sem a buszon, sem a megállóban, sem elbeszélésből, sem pedig premier plánban végignézve...

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2012.07.02. 21:22:07

@jKaldy: A jó isten tudja, hogy mi a helyes, mert valahogy abban meg igazuk van, hogy a helyzetükre (vagyis arra, hogy a társadalom nagy része fúj rájuk, de erőst) fel akarják hívni a figyelmet... Nem tudom, mit tennék, ha hasonló helyzetben lennék, de azt a félénk, visszahúzódó természetemet ismerve valószínűleg inkább a szűkebb környezetemben próbálnám meg megváltani a világot. Én se vagyok egy Martin Luther King (:

csársz 2012.07.03. 13:57:49

@Kovácsné: kedves kovácsném! biztosan szégyelled már, hogy fölvonultál május 1-jén! de aki munkásnak érzi magát, ma is vonul! nincs különbség!
és ha vonul az egyik, a másiknak nincs joga azt mondani: ne legyél már olyan kurvás, mert égetsz minket!
menj, vonulj velük, és ne legyél kurvás!
vagy mutasd be a sörös mutatványt: azt megnézném!

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2012.07.03. 14:35:45

@csársz: Persze, persze, mindig minden ott dől el, hogy aki "kurvás" (tök mindegy, milyen értelemben), annak van-e annyi esze, hogy megértse, nem jót, hanem inkább rosszat tesz a többiekkel, akiket pedig lehet, hogy szívvel-lélekkel képvisel.
Május elsejei vonulások idején én még a lufiért vonultam, úgyhogy nem vállalom a politikai felelősséget (: (: (:
Sörös mutatvány már nem megy. Asszem kifogytak belőlem a szükséges enzimek (:

mono-, duo-, und polizei 2012.07.03. 22:48:43

@Kovácsné: herélt sörrel se megy? ahhoz nem kellenek alkoholbontó enzimekek :)böfögni meg lehet tőle doszt

mono-, duo-, und polizei 2012.07.03. 22:53:18

az eredeti témához: az érintettek marketing munkája a büszkeségük napja, meg ilyesmi. A felhozatal növelésére szolgáló toborzó munkának látom, kicsalogatandó a még előttük is rejtett érdeklődőket az árnyékból. statisztikák szerint az össznépesség cca.kb.5-7%-a érintett, ennek mintegy 1/10-e büszkélkedik vonzalma irányával, kéne a többieket is aktivizálni, ilyesmi. Há' nem?

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2012.07.04. 10:45:11

@mono-, duo-, und polizei: Remek gondolat, de az alkoholmentes sör olyan, mint a gyerekmentes terhesség, azaz semmi értelme, ráadásul a gyerekmentes terhességgel ellentétben rossz ízű.
A "toborzás" talán nem a legjobb szó (mert ez ugyanazt jelentené, mint pl. a katonák esetében, hogy 10 perccel ezelőtt még nem voltál katona, most meg az vagy (: ), én inkább bátorításnak nevezném. Mármint nem "büszkélkedésre" bátorítanám az egybegyűlteket (mert azt nem nagyon értem, miért kéne büszkének lennem arra, hogy kihez-mihez vonzódom szexualice), hanem arra, hogy elfogadják és elfogadtassák saját magukat.

csársz 2012.07.04. 21:41:08

@mono-, duo-, und polizei: @Kovácsné: lehet benne valami, ha tüntetésnek fogjátok föl, de a szilveszteri utcára menés is tüntetés?

mono-, duo-, und polizei 2012.07.05. 07:26:58

@csársz: fene tudja...a szilveszteri és hasonló hepaj sztem pl. az "ember a leg szociálisabb állatfaj" jegyében értelmezhető(bb), a hetero többség meg nem szok' büszke lenni, pláne kivonulni emiatt - bár kísérlet volt rá, de hamvába holt.Amit természetesnek érzünk, azt nem kell folyvást látványosan propagálni.Sztem a meleg büszkeséges vonulgatás a szóban forgó kisebbség exhibicionista kisebbségének provokatív megnyilvánulása, kétfelé célozva: a saját maguk által tudottan meleg, de rejtőzködők előhívása, a másik potenciális új felhozatal beterelése az ő köreikbe...Meg lehet ebben túlkompenzálás a társadalmi elutasítás miatt is, mint egyes fura vallási színezetű szubkultúráknál."Mi különbek vagyunk, csak nem ért minket a tévelygő többség" jelleggel. De nem vok társadalom-pszihomókus. @Kovácsné: tudom, herélt sör=guminő, stb.De a guminő nem AIDS-es, nem csal meg,nem pampog meccsnézés közben, +millió előnye van :)), de mit tegyen, aki orvosi okból nem ihat alkoholt?? 1x ittam dániában alkoholmentes bort- na az a dráma, nem az ólommentes sör! Bár a guminő min. 1 bojlernyi meleg vízzel töltendő az illúzió miatt, ammeg drága hobby, ugye. De pl. a Vuitton-cuccokhoz képest bagatell.Mondom ezt elavult felfogású,nőkre rezgő heteróként:))

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2012.07.05. 08:08:58

@csársz: Szilveszterkor nem az ilyen vagy olyan népek mennek ki az utcára, hanem az összes. Jobb helyeken egyébként ez a gay parade-del is így van, ott a túlnyomó többség nemi identitásától függetlenül csak egy bulinak látja a dolgot a sok közül. Ami egyébként nagyon érdekes párhuzamokat mutat bármilyen más kulturális jelenséggel: ami eredetileg egy véresen komoly, többszörösen szimbolikus jelentőségű, közösségi tudatot kovácsoló eseménysor volt, az ma ott tart, hogy a gyereket be kell öltöztetni Madagaszkár4-nek, én meg káromkodva süthetem a muffint (: Ilyenkor mindig elgondolkodik az ember, hogy a szimbólia vagy az agyatlan szórakozás a jobb, aztán oda lukad ki, hogy mind a kettőnek megvan a maga bája (:

csársz 2012.07.06. 22:35:24

@mono-, duo-, und polizei: @Kovácsné: nem válaszoltatok a kérdésre.
Nem azt kérdeztem, ki megy ki szilveszterkor, hanem, hogy tüntetés-e kimenni
mert, ha nem, akkor a Pride sem feltétlenül az
Vagy attól már tüntetés, hogy csak a csatlakozók mennek ki?
ha a Vasas-drukkerek ünneplik a meccs után a győzelmet, az tüntetés?
pedig oda sem megy mindenki, sőt!
"Melegek, leszbikuosk! Vonulunk, jöttök?" és mennek, ebben mi a provokáció?

mono-, duo-, und polizei 2012.07.07. 10:31:34

@csársz: botcsinálta (társadalom)pszichológus (sem) vagyok, de szerintem tüntetés az ilyesmi. Azt vélem látni, amit minden - a nehezen leírható- többség által szélsőségesnek tartottak szoktak csinálni. Vallási, értékválasztási, szubkulturális stb. kisebbségek, akiket a többiek (a "többség") elutasít, tartózkodik tőlük, netán üldöz) elutasítottságukat , átbillentve értékként éli meg, és úgy tekint magára, mint az igaz(i)akra, a meg nem értett élcsapatra, többnyire valami, általuk maradinak tartottak elleni élcsapatra. A fociszurkolók legfeljebb az ellenséges táborral szemben gondolják magukat különbnek, meg a focit nem kamelókkal szemben stb. A magukat különlegesnek tartók -pl. homoerotikus vonzalmúak, extrém vallási ideológiák hívei - meg az összes többieket provokálják a tüntetésszámba menő dolgaikkal.Félve várom , mikor kezdődik a pedofilek, a szadisták, a koprofilek, nekrofilek, mindenféle ..filek coming-outja, parádék képében. Hiszen szerintük az ő speciális izlésük a normális, mindenki, akit ez taszít, az a nem normális. Sztem vmi. ilyesmi a mozgatórugó a provokálásban, az önmutogató büszkeségekben (vö: sííták, "igazi muzulmánok" Maliban vs. szufi hívők etc).Sorry, ha sokaknak túl konzervatívan látom.

mono-, duo-, und polizei 2012.07.07. 10:39:31

de kérdésedre válaszolva: sztem az a provokáció, hogy az adott társadalom egyértelműen elutasítja őket, erre ők úgy vélik ezt megváltoztathatónak, hogy csakazértis újra és újra ki- és felvonulnak. Amire a reakció még dühödtebb, gyűlölködő elutasítás, legalábbis errefelé. Ha én pl. a fentebb írott valamelyik egzotikus nemi ízlésű körhöz tartoznék, bizonyára keresném a hasonszőrűek társaságát, de tutira nem szervezném meg a kivonulásukat, a "mi is ugyanolyanok vagyunk" torz logikája mentén. Fenét lennék én ugyanolyan, mint azok, akin ilyen-olyan...filek. Hallgatnék róla, mint az a bizonyos a fűben.

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2012.07.07. 19:08:04

Tüntetés az, amikor nem szórakozni mész ki sokadmagaddal az utcára, hanem valamilyen üzenetet próbálsz közvetíteni. A kérdés az, hogyan próbálod közvetíteni ezt az üzenetet, ez már csak azért is érdekes, mert az üzeneted a kommunikáció milyenségétől függően megy vagy nem megy át.

csársz 2012.07.07. 20:12:22

@mono-, duo-, und polizei: "sztem az a provokáció, hogy az adott társadalom egyértelműen elutasítja őket"
Ez szerintem nem igaz, felmérések szerint is a többség nem utasítja el őket. Csak a vérmes kisebbség nagyon vérmes.
Rettenetesnek tartom, ha bárkinek egész életében a fal mellett kell járnia, csak mert....

@Kovácsné: hát akkor el kellene döntened, mert ha a Ligetben néztél körül, nagyon is szórakozásnak tűnt, és ha nem lennének ellentüntetők, a felvonulás is az volna, ahogy Londonba az is: szórakozás a javából

csársz 2012.07.07. 20:16:51

Ezzel az üzenet-dologgal pedig baj van. Mi itt az üzenet?
A homofób szerint valami buzipropaganda. Szerintem meg annyi: "a homokosnak, leszbinek szb.-nek ugyanolyan jogai vannak, mint bárki másnak".
Ez pedig igaz, igaznak kellene lennie, és ha nem igaz, minthogy nem igaz, akkor meg minden szabadságpártinak ott a helye a vonuláson!

csársz 2012.07.07. 20:28:05

@mono-, duo-, und polizei: "mikor kezdődik a pedofilek, a szadisták, a koprofilek, nekrofilek, mindenféle ..filek coming-outja, parádék képében"
Ha ezt komolyan írtad, akkor nincs mit beszélni, mert a homoszexualitásnak mindezekhez semmi köze. Legföljebb annyi, hogy a melegek között is lehetnek ilyenek, arányában nem többen, mint a heterók között.
De abból, amit írtál az látszik, hogy a melegeket is "eltévelyedetteknek" ítéled, szemben a te normalitásoddal. Remélem, tévedek.

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2012.07.08. 18:39:39

@csársz: Az üzenetnek nyilvánvalóan annak kell lennie, hogy nemi identitásától függetlenül mindenkit ugyanazok a jogok illetnek meg. Ha mostanra sikerült elérni, hogy ez az üzenet kevésbé aktuális, mint a bulizás, akkor a legjobb úton haladunk, az üzenet átment.
De szerintem nem ment át. Sok helyen dolgoztam, rengeteg emberrel találkoztam életem során, és bár a többség nem fog ellentüntetést szervezni és hasonló baromságokkal foglalkozni (mint ahogy a többség a legritkább esetekben emeli meg a seggét bármi kapcsán), a(saját mintáimban szereplő) társadalom túlnyomó többsége abszolúte elutasító a melegekkel szemben, ráadásul a leghülyébb elképzeléseik vannak az egészről. Nyilvánvalóan egy "vérmes kisebbség" kavarja nagykanállal a szart, de ez nem jelenti azt, hogy a nagy, bamba, sötét, hallgató többség nem áll a hátuk mögött. Na ezért érzem úgy, hogy a melegeknek először az egyformaságukat kéne hangsúlyozni minden rendelkezésükre álló eszközzel.

mono-, duo-, und polizei 2012.07.08. 19:57:31

@csársz: bocs, de bográcsoztam a meggyfa alatt, most olvasom a véleményed.Részben tévedsz, részben nem. Az van sztem, hogy a többség (akármit is értsünk ezen, pozitivan/negatívan -úgy reagál, ahogy itt fenn Kovácsné írja: alanyi jogon , ab ovo utálja a melegeket, leszbiket,+ az összes,korábban említett deviancia kényszerű viselőit. Felfogom, hogy melegek és egyéb egzotikus vonzalmúak nem úgy lesznek,hogy "mától fogva gazember(meleg etc.)leszek", mint az elhíresült király tette. Elhiszem, hogy szar dolog az elutasítás tengerében vihar ostromolta szigetnek érezni magunkat, de a jogok követelése (ma láttam egy aktivistát oda nyilatkozni, hogy nem érvényesülnek a jogaik..melyek is???...ezért kell fellépniük, vonulniuk).Frászt: nagyságrendileg kisebb a felhozatal leszbiből/melegből,mint heteroból és ez nekik frusztráló tényező, mint írtam korábban.)Na ezzel további elutasítást, horribile dictu gyűlöletet keltenek maguk iránt. A többség nem fogja soha úgy érezni, hogy a melegeknek korlátozzák a jogait, sőt, úgy fogja érezni, plusz jogokat akarnak kizsarolni maguknak, mintha érdem, büszkeség lenne melegnek lenni. Süketek párbeszéde, a szó legrosszabb értelmében vett vallási fanatizmus (nem,nem magára a hitre utalok: a fanatizmusra, ami klf.vallási köntösökben ezer évek óta mérgezi a lelkeket, vö: a tojás melyik végét töri fel a kedves polgártárs ??? by Swift). Még valami: tényleg nem kedvelem a melegek megnyilvánulásait, de soha nem mennék ki dobálni, mocskolni,fröcsögni rájuk, vagy megtámadni őket, többségi heteroként sem , de egyszerűen emberként sem. Idáig nem süllyedek le,remélem soha.Ezért bizony nem emelném fel a seggemet, Kovácsné szavaival élve.Akinek záró(?) mondatával egyetértek.

csársz 2012.07.10. 20:26:31

@Kovácsné: @mono-, duo-, und polizei: süketek párbeszéde - írja mono.
Én is így érzem.
Nem értek egyet mindennel, amit írtok a helyzetről (szerintem sokkal jobb), de ha igazatok volna, akkor egyszerűen nem látnék más lehetőséget, mint reggeltől estig mondogatni: nem, nem, nem és nem.
Egyszerűen lehetetlenség, hogy bármelyik embernek a nemi identitása miatt szégyellnie kelljen magát!
Ajánlott irodalom: Nádas Péter: Hatodik levél
ia.jadox.pim.hu/jetspeed/displayXhtml?docId=1181&secId=116379

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2012.08.05. 14:52:11

@csársz: Ebben egyetértünk: a nemi identitás (a vallási hovatartozás, a testi fogyaték, a satöbbi) nem adhat okot szégyenkezésre.

veracity 2012.10.15. 10:56:26

"Liz és Astrid nem lettek ugyan életre szóló barátaim, de igen szívélyes viszonyban voltunk, abban a fél évben, amíg náluk laktam, és az is biztos, hogy náluk rendesebb főbérlőm nem volt se előtte, se utána."

Az, hogy se előtte, se utána, nyilván azért van mert a leszbikusok és a buzik sokkal rendesebb és tisztességesebb emberek mint a heterók! Csak azt nem értik a homofóbok.

A homoszexuálisok, mint te is tapasztalhattad, sokkal kulturáltabbak, műveltebbek is, és erkölcsileg magasan verik a heterókat. A párok szeretik egymást, őszintén tisztelik és kitartanak jóban rosszban a szeretett homopár mellett, legalább húsz évig. Itt nincs poligámia, megcsalás és elszeretés, csak őszinte hűség. Mint Liz és Astrid.

Én is úgy szeretnék már egy kis kedves buzi unokát! Olyan arik! Amikor a kisfiú az anyuka magassarkújában tipeg és illegeti magát! Milyen jó lenne, ha idős napjaimat az unokám és párja, mint Liz és Astrid, aranyoznák be PhD és Associate Professor címeikkel. Mert a szeretet és a tisztesség együtt a szakmai színvonallal az, mai fontos. Hogy mit kezdenek a hálószobában egymás fütyijével, az maradjon az ő legszentebb titkuk!

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2012.10.15. 11:31:50

@veracity: Óriási félreértés. A homoszexuálisak nem jobbak, mint a heterók, hanem UGYANOLYANOK. Erről szól az egész szöveg. Tehát a melegek közt is van okos, hülye, hűséges, kurvás, tolvaj, csaló, lángelme. Hogyne lenne poligámia meg elszeretés. Pontosan úgy, mint a heteroszexuálisaknál. Amivel kapcsolatban az a véleményem, hogy aki elszereti más párját, az ivarától, vallásától, stb.stb.stb.stb. függetlenül szemétláda (ráadásul az esetek többségében sajnálatosan hülye is).
Mint ahogy az unokát sem az minősíti, hogy kivel fekszik le, az már annál inkább, hogy az illetővel tisztességesen viselkedik-e.

csársz 2012.10.31. 16:01:28

@veracity: ha jól értem, NEM szeretnél buzi unokát.
de nem ez a kérdés, hanem az, ha kiderülne, hogy homoszexuális, elfordulnál-e tőle.

(különben ez a szöveg nagyon ismerős, nagyjából a Hofi-vicc szintjén van: "nem várom meg, amíg kötelező lesz", ami poénnak jó, csak sokan téves következtetést vonnak le belőle, őket szeretném megnyugtatni, nem kell cigánnyá válni ahhoz, hogy ne nézd őket rasszista szemmel!)
süti beállítások módosítása