Kis piros vödrömmel

 2011.06.08. 09:02

Kis piros vödrömmel

Battyogok a sárban

Nagyhatalom vagyok,

Lám, éti csigában.

A büdöske között

meztelen is akad

Ajkamon olyankor

Rút káromlás fakad.

Én legszívesebben

Az összeset kinyírnám

Fandangót táncolnék

Egész nap a sírján.

Sóznám a rohadtat

Habozzon a szája!

Halálzóna lenne

A háztájim tája.

Ám a naiv gyermek

Az ártatlan puttó

(Tartásának ára

Havi kétszáz bruttó)

Sajnálja a csigát.

Az olyan kis édes,

Akkor is, ha amúgy

Tapintása kétes.

Anya, hagyjad élni!

Így könyörög nékem,

Ilyen szemet nem látsz

Japán mozgóképen.

Anya hát a csigát

Szépen összegyűjti.

(Amúgy gondolatban

A gázkamrát fűti...)

Van a kisvödörben

Almája, avarja

Tornyosul is benne

A csiga meg a szarja.

Viszem ki a rétre

Nékem ez a fátum

Jövőre meg ott lesz

A csigarezervátum.

Egy vödör minden nap

Ha már megígértem.

Nincs is fű mostanság,

Csak csiga a réten.

De még mindig jobb így

Ez az egy vigasztal

(El is vagyok telve

csigával, malaszttal...)

Mintha a lányom is

Olyan állat volna

Kinek eső után

Nincsen is más dolga,

Mint az utcán járva

Csigákat hajszolni,

Csigákra taposva

Sós csipszet majszolni,

A csigába látni

Minden ellenségét,

Kiontani ezért

A testnedvét vagy vérét.

(Nem tudom, mert anno

Azt nem véstem észbe

Hogy pontosan milyen

csiga keringése)

 

Büszke vagyok, íme

Szelíd gyermekemre,

Más ily meghatólag

Nem hat a lelkemre.

Lengedez a vödör

Dacolok a sárral.

 

Titokban végzek majd

A pincebogárral.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kovacsne.blog.hu/api/trackback/id/tr802966948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása