Az ügyfél és a kapu

 2013.02.25. 13:40

Ma ügyfélkapu vonalon kellett regisztrálnom, ezért elfáradtam a helyi Kormányirodába, és rákészültem a legrosszabbra. Nyugodt vagyok. Zen. Mifranc.
Kihúztam a sorszámomat, leültem, majd ahhoz képest, hogy nem volt előttem a sorban senki, egy teljes, standard, 60 perces órán keresztül nem történt semmi, már azon kívül, hogy az épp otthon tengődő szegény, influenzás gyermek azzal a rejtélyes üzenettel telefonált rám, hogy "anya, rángatózik a macska" majd a keresztkérdéseket elkerülendő bontotta a vonalat, illetve meghallgathattam a portás bácsi akadémiai székfoglalóját 'kocsonya' témakörben. Belső béke.  Yin-yang.
A 61. percen váratlanul kihúzták a nyerőszámot, és a Bonyolító Néni színe elé járulhattam.
- Háhá, nahát, magának micsoda vicces neve van!
Békés gondolatok. Tajcsi. Nem ölöm meg a nénit.
- Interneten próbált már regisztrálni?
- Nem, kellett volna?
- Ments isten, dehogy.
- De hát ez egy internetes ügyfélszolgálati...
- Nem, nem, ha az interneten regisztrál, azzal csak bonyolítja a dolgot....
Nem vagyok ideges. Néni közben regisztrálja Kovácsnét (akinek félreértések elkerülése végett nem a "Kovácsné" a vicces neve.)
- Még a mai napon fog kapni egy emailt a megadott címre. Eddig érti?
- Ööööö...igen?
- És az emailben lesz egy ilyen hosszú-hosszú sor, mindenféle betűkkel meg számokkal. Azt úgy hívják, hogy link...
Siu lim tao. Coelho. Empiriokriticizmus és egyéb idegen szavak, mert néni élete egy hajszálon függ.
- Hűűű, tényleg? És akkor mit kell csinálni?
Nénin nem fog az irónia.
- Akkor ráklikkel. Tudja, az egérrel. Az egér az...
- Ne haragudjon, épp egy internetes ügyfélportálra regisztrálok, gondolja, hogy nem tudom, mi az az egér?
És ekkor Kovácsnénak váratlanul leesik, hogy a Néni voltaképp tényleg csak segítőkész próbál lenni. Hogy valószínűleg tucatjával járnak hozzá olyan ügyfelek, akik éjszakánként sajtot raknak a számítógép mellé, vagy addig nyomkodták a gyerek aranyhörcsögének a fülét, míg szegény kis állat kínjában ki nem nyitotta nekik az ügyfélkaput.
- Elnézést, ne haragudjon, figyelek. Szóval az egér?
És valahogy mégis felborul a lelki békém, pedig nem is haragszom a nénire.


A bejegyzés trackback címe:

https://kovacsne.blog.hu/api/trackback/id/tr355104492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csársz 2013.02.25. 14:50:56

1. Nálam fél óra kellett csak, beee!
2. 97-ben álltunk át az egeres rendszerre a cégnél, és kolléganőm, Mo. legjobb újságírója(!) arra, hogy "Mutass rá az egérrel!", felemelte a mondott sajtnemzabálót, és odavitte a monitorhoz.
(És igaza lett, ma már tapogatni-nyomogatni kell bizonyos képernyőket.)

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2013.02.25. 14:52:47

Teccik tunni, én a másfél órát se bánom, ha oka van (:
Jegyzem, nálunk is volt valami történet, mikor a faxolandó szöveget a kollegina húzogatta a monitor előtt (:

S***ci 2013.02.25. 17:52:05

Mai magyar rögvalóság...
Az állítólagos Facebook-on felnőtt "Y meg Z nemzedék" se tudja beállítani a Facebook-on, hogy családnév-keresztnév sorrendben legyen a neve...
A kormányzati infromatikai fejlesztések meg kb. ott tartanak, hogy megakad az ügyfélablakos néni (a 35 éves is), ha azt mondod neki, hogy de hát nekem nincs is egerem, mert én a screen, vagy a pad-ot touch-olom... ;)

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2013.02.25. 18:30:00

@S***ci: Hehe, szereztem én már jó pontot az elmünél úgy, hogy az informatikus férjem hibaelhárított, miközben számlaügyintéztünk (:

csársz 2013.02.27. 07:13:11

@Kovácsné: kétemberes ügyintézés... (én közben a pad alatt szokok olvasni)

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2013.02.27. 08:27:07

@csársz: Én is szoktam ilyen értelmiségi allűröket lobogtatni, de általában sokkal szórakoztatóbb az embereket figyelni. Hétfőn is sok érdekeset megtudtam a kocsonyáról (:
süti beállítások módosítása